Zelf klussen

Wij willen dat u zich thuis voelt in uw woning. Daarom zorgen wij voor een goede basis en krijgt u veel ruimte om uw woning aan te passen aan uw persoonlijke wensen. U kunt veel zelf veranderen, mits de aanpassing voldoet aan onze voorwaarden.

Voorbeelden

Stel, u bent gek op koken, maar uw keuken is net te beperkt om u goed uit te kunnen leven? Of stel, uw kinderen vinden het heerlijk om in bad te spetteren, maar u heeft geen bad? En stel, vanwege gezinsuitbreiding wilt u een extra slaapkamer op de zolder, maar er is niet genoeg licht? Dan  verandert u de keuken, installeert u dat bad of maakt u die dakkapel toch! In de meeste gevallen mag het, als u zich maar aan bepaalde regels houdt.

Heeft u plannen om uw woning aan te passen?

Dien uw plannen altijd eerst schriftelijk bij ons in. Dit doet u door ons een e-mail te sturen waarin u beschrijft wat u precies wilt gaan doen, eventueel met foto's. Wij vertellen u dan binnen twee weken of de aanpassing gedaan mag worden en aan welke voorwaarden die moet voldoen.

Toestemming

Als uw aanvraag aan onze eisen voldoet, krijgt u een voorlopige toestemming en kunt u beginnen met klussen. Als u klaar bent, komen we uw werk beoordelen. U krijgt dan een tijdelijke of een definitieve toestemming. Bij een tijdelijke toestemming moet u de aanpassing bij uw vertrek uit de woning verwijderen of mag u de aanpassing ter overname aanbieden aan de volgende bewoners. Bij een definitieve toestemming mag u de voorziening laten zitten.

Meer informatie?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden om zelf in uw woning te klussen? U leest het in de brochure Uw woning, uw smaak... uw wensen.

    Veelgestelde vragen over zelf klussen

  • Ik heb iets in mijn woning veranderd, maar geen toestemming gevraagd. Wat nu?

    Heeft u iets in uw woning veranderd, maar geen toestemming gevraagd? Doe dat dan alsnog! Het grote voordeel daarvan is dat u weet waar u aan toe bent als u de woning eventueel verlaat en dus niet voor (onaangename) verrassingen komt te staan. U kunt toestemming vragen door een e-mail te sturen. Beschrijf in uw e-mail wat u precies heeft veranderd en wij nemen binnen 14 dagen contact met u op om het vervolg te bespreken.

  • Moet de volgende bewoner mijn aanpassing overnemen?

    Heeft u tijdelijke toestemming voor de aanpassing? Dan kunt u de nieuwe bewoner vragen deze over te nemen. De nieuwe bewoner neemt dan ook het onderhoud en de financiële risico's over. De nieuwe bewoner is nooit verplicht de verandering over te nemen. Als deze de verandering niet wil overnemen, vragen wij u de verandering alsnog ongedaan maken. De extra tijd die hiervoor nodig is, betaalt u. Als er nog geen nieuwe bewoner bekend is als u verhuist, dan kunt u de aanpassing ongewijzigd laten totdat er wel een nieuwe bewoner is. 

  • Hoe bepalen jullie de hoogte van de vergoeding?

    Bij het verlenen van definitieve toestemming bepalen wij op basis van vastgestelde criteria of de aanpassing in aanmerking komt voor vergoeding. Hoeveel geld geeft u in totaal uit aan de verandering? Daarop baseren wij uw vergoeding. Daarbij kijken we alleen naar de rekeningen van erkende bedrijven. Uw eigen arbeidstijd vergoeden wij niet. Deze vergoeding geldt vanaf € 250,-. U krijgt maximaal € 5.000,-. Als wij een vergoeding met u afspreken, verrekenen we het bedrag bij de eindafrekening. Van het totaalbedrag krijgt u het volgende terug:

    U vertrekt binnen -> u krijgt terug

    1 jaar | 75%
    2 jaar | 65%
    3 jaar | 55%
    4 jaar | 45%
    5 jaar | 35%
    6 jaar | 25%
    7 jaar | 15%
    8 jaar | 5%

Brochure

Zelf een storing oplossen

Wij hebben een eigen Youtube-kanaal. Daar vindt u diverse video's over hoe u zelf storingen in uw woning kunt verhelpen. Klik op het logo van Youtube om de video's te bekijken.