Reparaties en storingen

Moet er iets gerepareerd worden? Of is er ergens een storing? In het OnderhoudsABC ziet u wie verantwoordelijk is voor de reparatie; wij als verhuurder of u zelf als huurder. Zijn wij verantwoordelijk? Geef uw reparatieverzoek zo snel mogelijk aan ons door.

Zelf regelen

In een aantal gevallen kunt u zelf contact opnemen met het bedrijf dat een probleem voor u kan oplossen:

CV-ketel of warmtepomp
Heeft uw woning een 'eigen' cv-ketel of warmtepomp, controleer dan eerst de waterdruk en vul zo nodig de ketel/pomp bij. Deze storing dient u zelf op te lossen en wordt niet vergoed door het installatiebedrijf. Kijk voor hulp ook op ons kanaal op Youtube. Is het probleem daarna niet opgelost? Meld de storing dan bij uw installatiebedrijf.

Grof vuil
Grofvuil is al het huishoudelijk afval en huisraad dat vanwege de afmeting niet in een minicontainer of ondergrondse container past. Grofvuil kunt u brengen naar het Zelfbrengdepot van de gemeente. Wanneer dat niet mogelijk is, kunt u een afspraak maken om het grofvuil op te laten halen. Woont u in een hoogbouwcomplex? Dan maakt u een afspraak met uw complexbeheerder. Als u geen complexbeheerder heeft, dan kunt u zelf een afspraak maken op de website van de gemeente Zoetermeer

Contact opnemen met De Goede Woning

Heeft een andere reparatie? Dien deze dan via onze website in, door op onderstaande button te klikken:

      

Wij (of een van onze leveranciers) nemen dan binnen 48 uur contact met u op voor een afspraak.

Zelf een storing oplossen

Wij hebben een eigen Youtube-kanaal. Daar vindt u diverse video's over hoe u zelf storingen in uw woning kunt verhelpen. Klik op het logo van Youtube om de video's te bekijken. 

    Veelgestelde vragen reparaties en storingen

  • Mijn rookmelder piept en er is geen brand. Wat nu?

    Heeft u  een storing of defect aan uw rookmelder?Veel storingen zijn een gevolg van lege batterijen, daarom vragen wij u deze eerst te vervangen (u bent hier zelf verantwoordelijk voor).


    De gebruiksaanwijzing van de rookmelder zit in de technische informatiemap die u bij de intrek van uw woning van ons heeft ontvangen. Voer altijd een test uit om te kijken of de rookmelder weer naar behoren functioneert. Mocht het vervangenvan de batterijen de storing niet oplossen, neem dan contact op met uw complex- of buurtbeheerder.

  • Help, ik ruik gas! Wat nu?

    Vermoed u dat er ergens een gaslek is? Neemt u dan direct contact met ons op door te bellen naar 079-343 80 00. 

  • Ik heb last van schimmel in mijn woning.

    Schimmel wordt meestal veroorzaakt door te weinig ventilatie en/of verkeerd gebruik van de 'natte' ruimtes. U voorkomt schimmel door uw woning goed te ventileren. Schimmel kan overal ontstaan waar veel vocht is.

    Hoe herkent u schimmel?
    U herkent schimmel aan zwarte puntjes op het sauswerk of op de voegen of kitranden. Daarnaast is soms een muffe lucht waarneembaar. Wat kunt u doen?

    • Houd uw woning schoon en droog.
    • Ventileer regelmatig.
    • Stook het huis droog.

    Hoe kunt u schimmel verwijderen?
    Vaak is een oplossing van heet water met soda al voldoende om de schimmel te verwijderen. Voor hardnekkige schimmels zijn er bij de doe-hetzelf-zaken en/of kluswinkels een aantal schimmelverwijderaars verkrijgbaar. U kunt ook onze video bekijken over het verwijderen van schimmel op ons Youtubekanaal.

Noodsituatie

Heeft u een dringend reparatie-verzoek waarmee u écht niet kunt wachten tot de volgende werkdag? Bel naar 079-343 80 00 en u wordt doorgeschakeld naar onze service meldkamer.

Onderhouds ABC

Wie is voor welk onderhoud verantwoordelijk? U vindt het in de OnderhoudsABC.